Дружеский шарж

Gry Forsell
Gry Forsell

mr bean
Dominica Peczynski
Dominica Peczynski

 
Filip Hammar
Filip Hammar
nanne Заказ по телефону
0046 -736 2345 85
moudaris@mail.ru
Carl Schulman
Carl Schulman

Дружеский шарж на вашем празднике (Прочитать статью )

karikatyr


Закажите дружеский шарж

karikatyr
karikatyr karikatyr karikatyr

Дружеский шарж пером и тушью


karikatyr

kar

Дружеский шарж акварелью

att beställa karikatyr
karikatyr av Boris Moudaris
karikatyr av Boris Moudaris

Информация о кариктуристе в мировой прессе

For the launch of World Class new flagship gym in Stockholm, caricature artists were put on strategic places via Le Bureau Stockholm, making free portraits of Saturday strollers. Unsuspectingly they received a personal hand drawn ad with an opening offer and themselves made as fit body builders. World Class gave you the ad that you save, show your friends and put up on your wall.
http://adland.tv
www.adme.ru
www.coloribus.com
www.coloribus.com
 

 

När gymkedjan World Class skulle locka besökare till det nya gymmet i Beckmans gamla lokaler vände man sig till radaparet Jonas Wittenmark och Tobias Carlson på Le Bureau.
De bestämde sig för att skapa en gratis ”surpiseannons”, med överraskningsmoment.
–Vi ville göra en annons som man sparar, visar sina vänner och sätter upp på väggen, säger Jonas Wittenmark.
Le Bureau valde ut ett antal strategiska platser runt Öster­malm där man placerade ut ett antal karikatyrtecknare som är vanliga i trafikerade gathörn i många storstäder.
Men till skillnad mot traditionen erbjöd de här att teckna karikatyrer gratis. Det gavs heller inga signaler om tecknarnas koppling till varu­märket World Class.
–Men de fick inte bara en karikatyr av sig själv som en vältränad biff, de fick också en handritad personlig annons med ett väldigt bra öppningserbjudande, säger Jonas Wittenmark.
Ryktet om gratiskarikatyrerna spred sig snabbt.
–Vi flyttade runt ett par killar mellan Stureplan, Öster­malmstorg och Nybrogatan, säger Tobias Carlson. 
Men World Class vill inte bara locka nya besökare.
–Det var lika viktigt att avdramatisera synen på träning på gym, och få fungerar
Kampanjen övergick senare i riktad dr-kampanj. Ett antal kändisar fick nya muskler i annonser som skickas direkt hem till dem.
–Vi skickade bland annat annonser till Calle Schulman och Fredrik Virtanen, folk som skulle behöva röra på sig lite mer, säger Tobias Carlsson.
 

Karikatyrer ska locka till gym

DR behöver verkligen inte distribueras i stora upplagor för att väcka uppmärksamhet. I samband med att kedjan World Class öppnade ett nytt gym i Stockholm placerade man några karikatyrtecknare ute på stan en lördag och lät de teckna av förbipasserande. "Motiven" fick teckningarna gratis och upptäckte vid överlämnandet att de porträtterats med otroligt muskulösa kroppar.

Denna gerilladel av kampanjen följdes upp med DR-utskick med en hårt selekterad målgrupp: Ett antal stureplanskändisar, som Calle Schulman, fick egna karikatyrer skickade till sig, skriver Resumé. Byrån bakom kampanjen är Le Bureau. Mottagandet har varit mycket positivt, enligt projektledaren Nina Malén.
www.posten.se

 
Text och foto: http://www.resume.se  

Шаржи на шведских звезд в технике дигиграфии

Agnetha Faltskog
Agnetha Fältskog
Vem är hon?
Vem är hon?
Vem är hon?
Vem ar hon?
Vem ar hon?
charlotte pirelli
Vem ar han?
Charlotte Pirelli
Charlotte Pirelli
Johnny_Depp
Johnny Depp
Vem är hon?
Gunde Svan
Gunde Svan


Copyright © swedenart.se 2006

На главную страницу